Esu Paulina Kuraitienė. Specialioji pedagogė, DIRFloortime® modelio specialistė, bet pirmiausiai esu dviejų aktyviai tyrinėjančių berniukų mama, kurie šiuo metu padeda įsisavinti ir gilinti visas DIRFloortime® modelio žinias.

DIRFloortime® sertifikatas

Asmeninė kelionė

2009 metais bakalauro studijų Didžiojoje Britanijoje metu buvau pakviesta savanoriauti, o vėliau dirbti su vaiku, turinčiu autizmo spektro sutrikimą. Tuomet nesuvokiau, kad tai buvo didžiulio nuotykio pradžia. Nuotykio, kuris nesibaigė, bet išsivystė į džiaugsmo kupiną profesinio ieškojimo ir įstabiausių atradimų kelią.

Tuo laiku aš patekau į šeimą, kuri su savo berniuku dirbo pagal Son-Rise programą. Mane sužavėjo tai, ką atradau toje šeimoje. Visų pirma suvokiau, koks galingas gali būti santykis autizmo spektro kontekste. Jo kūrimo technikos, kurias taikė šeima, pribloškė savo paprastumu, bet kartu ir išradingumu. Kurį laiką galvojau, kad taip dirbti su mano naujuoju draugu man nepavyks – maniau, kad man trūksta kūrybiškumo, džiaugsmo, kad aš nežinau būdų, kaip prie jo priartėti, sudominti, kad jis norėtų su manimi žaisti / augti. Tačiau laikui bėgant, būtent jis mane mokė, kaip priimti jo autizmą ir save pačią. Tai buvo raktas į mano apsisprendimą toliau sieti savo gyvenimą su autizmą turinčiais asmenimis, kurie tapo labai svarbūs mano asmeniniam augimui, o buvimas su jais reikalavo nuolatinio tobulėjimo bei profesinio jautrumo, kruopštumo ir atidumo.

2011 metais baigiau mokslus ir grįžau į Lietuvą. Tapau Kauno Arkos bendruomenės dalimi, kurioje taip pat mokiausi suprasti santykio svarbą. Žmonės su negalia dar kartą įrodė, kad santykis yra labai svarbus įvairių darbo technikų pagrindas.

2015 metais baigiau specialiosios pedagogikos studijų programą Vilniaus universitete, nes norėjau susieti savo ateitį su asmenimis, turinčiais autizmo spektro sutrikimą, su darbu, kuriam galėčiau atiduoti visas savo jėgas ir pastangas.

Nuo tada intensyviai mokausi DIRFloortime® metodikos, nes labai tikiu, kad ji gali padėti šeimoms atrasti svarbius, bet paprastus santykio kūrimo įrankius, bendraujant, ugdant ir augant kartu su asmenimis, turinčiais autizmą. Taip pat matau logišką programos sistemiškumą, kuris labai svarbus specialistams, norintiems kelti sėkmingus ugdymo tikslus. Svarbiausia, matau įkvepiantį rezultatą tiek vaikų gebėjimų srityje, tiek šeimose, kurios apsisprendė eiti šiuo keliu.

Nors pati metodika Lietuvoje yra nauja ir sunkiai atranda vietą nusistovėjusioje paslaugų asmenims su raidos sutrikimu srityje, tikiu, kad vis daugiau šeimų ir specialistų atras šio modelio privalumus, kurie, drįstu sakyti, keičia gyvenimus ir atsako į daug klausimų. Tad kviečiu gilintis ir pasiryžti AUGTI KARTU su Jums padovanotu asmeniu, turinčiu raidos ar autizmo spektro sutrikimą.

Darbo metu atsižvelgiu ir naudojuosi šia mokymosi piramide, kuri yra puikiai atliepta DIRFloortime 6 funkcinės, emocinės raidos tarpsniuose.

Mokymosi piramidė

6 funkcinės, emocinės raidos tarpsniai